Keskkonnamõjude hindamise valdkonnas tegeles KÕK järgmiste juhtumitega:
- Rae motoringraja juhtumi puhul nõustas KÕK kohalikke elanikke rajatava motoringraja planeerimise ja keskkonnamõju hindamise menetluses, et motoringraja asukohavalik oleks toimunud nõuetekohaselt;
- Tallinn-Tartu kiirtee juhtumi puhul analüüsis KÕK Eesti Rohelise Liikumise palvel Tallinn-Tartu maantee Kose-Mäo lõigu rajamise protsessis tehtud trassivaliku otsuste õiguspärasust, sh tee eelprojekti KMH aruandes alternatiivide käsitlemise õiguspärasust;
- Audru kalakasvanduse juhtumi puhul on vaidlusküsimuseks Natura hindamise vastavus nõuetele, kuivõrd kalakasvandust planeeritakse ornitoloogiliselt olulisele alale;
- Esivere karjääri juhtumi puhul nõustas KÕK kohalikku seltsingut seoses dolokivi kaevandamise keskkonnamõju hindamisega, et hindamine vastaks nõuetele ja selle tulemusena oleksid tehtud õiguspärane otsus kaevandamisloa andmise osas (vähemalt kehtestatud piisavad leevendavad meetmed);
- Ehitusmaavarade kasutamise riikliku arengukava puhul jälgis KÕK arengukava KSH läbiviimise, sh avalikkuse kaasamise nõuetele vastavust.
Lisaks on KÕK tegelenud selle teema raames väiksemate juhtumitega:
- Keila torutehase asjas nõustas KÕK kohalikke elanikke linna rajatava plasttorude tehase planeerimise menetluses keskkonnamõju hindamise algatamise küsimuses;
- Tsitre detailplaneeringu asjas nõustas KÕK kohalikku elanikku 8 aastat tagasi koostatud keskkonnamõju hindamise õiguspärasuse üle vaidlemisel;
- Larvi turbakaevanduse asjas on küsimuse all 10 aastat tagasi anda otsustatud kaevandamisloa andmisel KMH läbiviimise kohustuse tekkimine;
- Supilinna tiigi asjas nõustas KÕK Supilinna Seltsi tiigi ja selle lähiala korrastamise projekti projekteerimistingimustele keskkonnamõju hindamise läbiviimise nõudmisel;
- Salutaguse mõisamaade arendusprojekti juhtumi puhul nõustas KÕK kohalikke elanikke hajaasustusse planeeritava äri- ja tootmisala detailplaneeringu KSH menetluses.